Internet-webhosting

Monday, June 13, 2005

Penyingkiran Elliza.. Adakah satu hikmah atau sebaliknya..

Aku terkejut... tiba2 jer Elliza dipeluk oleh rakan2 seperjuangannya.. dalam hati aku.. "Aiks, elliza ke keluar?" Memang betul.. Elliza keluar. Aku menghitung2 apa sebabnya Elliza terkeluar diminggu yang kedua.. dan sebagai pelajar yang pertama terkeluar dari Akademi Fantasia.

Cuba korang renung2kan... kenapa dia yang terpilih? Aku bukan pro or anti Elliza tapi sekadar pemerhati dari jauh. Aku rasa (yang aku rasa tau.. bukan korang) ada hikmahnya Elliza keluar awal. Salah satunya adalah mungkin kalau lebih lama Elliza berada di Akademi, makin ramai lah orang yang akan membencinya.. (mungkin)..

Image hosted by Photobucket.com
sumber foto: Astro

:: Elliza ketika beraksi di konsert AF ke-2 ::

Kemungkinan yang lain adalah ...... rezeki untuk Elliza terbuka awal di luar Akademi.. sementara rakan2nya yang lain masih berada di dalam kurungan.

Tapi ingat... walaupun ada kelebihannya menjadi pelajar terawal yang terkeluar.. keburukannya still ada.. Elliza kecundang sebelum berpeluh di medan peperangan.. Dia rugi kerana tidak dapat mengaut segala ilmu yang tersedia di dalam Akademi. Walaupun Elliza boleh belajar diluar, tetapi cara pendekatan dan pengajaran tidak akan sama walaupun dari guru yang sama..

... dan yang pasti, kerugian peluang untuk mendapatkan/memiliki sebuah kereta dan sebuah apartment yang mana kalau sesiapa yang berjaya menambat hati Elliza... "cuci kaki la korang"...

Bagi aku keluar awal, kedua atau seterusnya... tetap sama.... cuma harapanku agar mereka yang telah terkeluar tu pandai membawa diri... pandai menghargai peminat.

Good luck....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

rg/dc/dcmitype/StillImage" /> -->