Internet-webhosting

Saturday, June 18, 2005

Happy Father's Day

Selamat Hari Bapa.. Happy Father's Day.... itulah ungkapan yang selalu kita dengar dari mulut seorang anak kepada ayahnya dan seorang isteri kepada suaminya.

Tapi apa yang aku dapat adalah... berita tentang seorang ayah yang terlantar sakit.. actually aku mendapat tahu yg ayah aku masuk hospital dua hari lepas... tengah malam.. dalam kul 12 tgh malam. so, esoknya aku terus booking tiket balik kampung.. n sekarang ni aku tgh kat airport, tgh tunggu adik aku yang nak jadi cikgu tu ke sebuah pulau kerana dia ditempatkan di pulau tu untuk latihan mengajar. Jadi, selama dia sakit n aku tiada... adik aku ni la yang jaga n hantar ayah aku gi hospital. Sekarang dia dah takde.. nasib baik aku balik kg... ada juga yg jaga ayah aku..

Tahun ni mmg aku ada plan utk ayah aku sempena Hari Bapa ni... Baru nak plan yang baik punyer plan utk hari bapa... tertiba jer dapat berita yang mengejutkan.. tapi bukan plan utk aku.. tapi plan utk ayah aku la.. apa2 hal pun.. ada hikmahnya.. yang penting aku dah balik tanpa dirancang, semata2 untuk bertemu dan bersama2 dengan ayah aku khas untuk Hari Bapa.. Kalau bukan kerana mendapat berita ni, maybe aku tak bersama dengan ayah aku masa ni.. mungkin aku kat KL tengah merewang atau tgh dok ofis untuk mengisi masa lapang aku.

Buat teman2 sekalian.. sempena Hari Bapa ni, aku berpesan termasuk diri aku sendiri... luangkan lah masa untuk orang yang tersayang walaupun sekejap sementara mereka masih ada.. mungkin sekarang korang tak rasa.. tapi aku yakin suatu hari nanti korang akan tercari2 mereka... dan Alhamdulillah sekarang ni ayah aku masih ada dan aku masih bersama mereka...

2 Comments:

Blogger Rajap said...

Thanks lite n tuff.... skg ni alhamdulillah.. dia dah leh jalan2.. terima kasih sbb hantar n ambik aku...

14:20  
Blogger [The Protagonist] said...

hope your dad will get better..sorry ar saje nyibuk baca blog org..

02:13  

Post a Comment

<< Home

rg/dc/dcmitype/StillImage" /> -->