Internet-webhosting

Sunday, June 26, 2005

Penyingkiran My Finalist - Idayu

Image hosted by Photobucket.com

::Nor Farah Idayu.::

Arghhhhh!!!! perasaan geram... marah... kecewa... bengang... terkilan... sedih dan bermacam2 lagi perasaan yang aku rasa apabila pengumuman penyingkiran seorang pelajar Akademi Fantasia musim yang ke-3 minggu yang ke-4. Idayu adalah salah seorang dari senarai finalis aku.. aku nampak bakat yang dia ada.. (walaupun sesetengah orang akan kondem aku sbb kenyataan aku ni). Bagi aku, kalau bakat sebagai penyanyi yang dicari... Idayu adalah salah seorang daripadanya. Aku tak tau mana silapnya.... samada ini silap Idayu.... atau silap pengkritik... atau silap pengundi... tapi yang pasti, Idayu dah terkeluar. Redha....

Aku tau, ini adalah program realiti yang 100% keputusan ditangan pengundi. Tapi aku rasa kurang adil la kalau kita mengundi hanya bersandarkan semata2 kita minat kepada seseorang. Aku tau, kita minat atau menyokong seseorang pelajar kerana beberapa sebab.. dan hanya korang sahaja yang tau apa sebabnya... Aku pun ada sebab kenapa aku meminati Idayu. Program ni adalah program untuk mencari bakat sebagai penyanyi dan bukannya program mencari orang yang paling sopan santun atau orang yang paling cantik atau seorang pelawak dan sebagainya... INGAT.... program ni untuk mencari bakat sebagai seorang penyanyi... diulangi sekali lagi... bakat sebagai seorang PENYANYI.

Tapi... ialah... keputusan ditangan pengundi.. Hanya pengundi yang layak untuk menentukan pelajar mana yang sesuai untuk bertahan hingga ke minggu akhir.. Teruskan usaha anda sebagai pengundi. Aku ada beberapa sebab yang memungkinkan Idayu keluar pada minggu ini... dan kenapa Idayu harus tetap berada di Akademi Fantasia... tapi biarlah aku sahaja yang tahu...

Ok, back to the concert... setakat konsert Akademi Fantasia yang ke-4 ni, aku rasa konsert kali ni adalah konsert yang aku rasa paling bagus diantara konsert2 AF3 yang lain. Bagi aku, pelajar2 AF sudah pandai mematangkan diri mereka untuk menghayati lagu mereka, pandai berperasaan dan juga boleh berkelakuan dan berperangai sebagai seorang yang akan dianggap sebagai seorang idol atau bintang di masa akan datang. Syabas.....

Aku tak nak komen tentang persembahan mereka secara detail.. cuma bagi aku, untuk konsert minggu ke-4 ni.. aku kurang berpuashati dengan persembahan Kefli, Ekin (walaupun aku minat dengan Ekin) dan Aidil. Untuk pelajar2 yang lain, aku rasa terhibur. "ko tak rasa puashati ker dengan persembahan mereka???". Aku berpuashati dengan keadaan mereka yang baru 3-4 minggu berlatih dan belajar... tapi aku akan meminta lebih dari apa yang mereka persembahkan semalam untuk konsert2 yang akan datang. Itu yang aku harapkan...

Apa2 pun, ni list pelajar & lagu yang mereka persembahkan semalam.

AMY - Bilang Saja (Agnes Monica)
YAZER - Nyanyian Serambi (Ramli Sarip)
AKMA - L.O.V.E (Natalie Cole)
KEFLI - Seksa (Ukays)
MARSHA - Tunggu Sekejap (Allahyarham P. Ramlee)
FELIX - Semut Merah (Meggy Z)
REZA - Senandung Semalam (Jamal Abdillah)
EKIN - Antara Dua (Farah)
IDAYU - Tiada Lagi Tangisan (Aishah - Misha Omar)
AMYLEA - Don't Know Why (Norah Jones)
AIDIL - Suratan Atau Kebetulan (Kenny, Remy & Martin)
MAWI - Nou'r El Ain (Amr Diab)

Secara keseluruhan, much better than before..... Good Luck to u all..

dan jangan lupa untuk datang beramai2 ke Dataran Putrajaya, Putrajaya untuk menyaksikan Konsert Akademi Fantasia minggu yang ke-5 pada 2 Julai 2005 nanti..

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

What a great site
» »

17:37  

Post a Comment

<< Home

rg/dc/dcmitype/StillImage" /> -->