Internet-webhosting

Sunday, October 09, 2005

Berbuka puasa di AH

Aku memang rindukan berbuka puasa kat Desa Pandan (DP). Kenangan tahun lepas memang aku tak dapat lupakan. Aku yang berada di Bangi, setiap lepas kerja jer, terus pergi ke DP. Sampai jer kat DP, aku akan buat keje aku dulu (buat editing video)... & setengah jam sebelum buka puasa, aku & rakan2 yang lain akan pergi ke pasar ramadhan (kat bawah ofis jer) untuk memilih juadah berbuka puasa.

Selalunya kami akan berbuka puasa dalam lingkungan 6-8 orang. Memang ceria dan meriah masa tu.. Kadang2 tu, pagi esok baru aku balik ke Bangi.. aku tido kat DP. Pakaian aku memang dah siap dah kat DP tu... Aku rasa, adalah dalam 3-5 orang yang pakaian mereka memang tersimpan kat DP (termasuk la aku).

Kebiasaannya, lepas berbuka, kami akan rehat2 sambil berbincang tentang apa2 sahaja masalah yang dihadapi dan mencari penyelesaian. Dalam pukul 12-1 tgh malam tu, kadang2... pakcik n anak dier akan datang menjenguk kami kat DP. Kalau dier dah datang... sure akan sampai kul 2-3 pagi la lepak kat kedai mamak.

Setakat ni, aku masih menanti satu kejutan yang mana kebanyakkan daripada mereka akan berkumpul semula dan mengimbas nostalgia ketika berada di DP.

Tapi itu tahun lepas..... tahun ni, semenjak motor aku rosak. Aku jarang pegi ker DP (sekarang ni dah pindah ke Angsana Hilir (AH)). Cuma sehari dua ni aku dah mula berkecimpung balik dengan AH ni sebab MOTOR AKU DAH OK.... tu yang aku boleh berbuka dengan kawan2 kat AH.

Minggu depan adalah Majlis berbuka bersama dengan Farah jadi, aku harap adalah sesiapa yang membaca blog ni yang akan berjumpa aku kat sana (Dewan Felda). So, Jumpa je la kat sana...
rg/dc/dcmitype/StillImage" /> -->