Internet-webhosting

Thursday, June 30, 2005

COSH 2005 - Synergising OSH for Business Competitiveness

Tak tau la kenapa hari ni aku cuba sesuatu yang baru.. aku cuba selitkan tentang conference yang aku hadiri kat PWTC. Tapi lantak korang la kan nak kata apa... janji aku tulis apa yang aku nak tulis. korang baca jer kan...

Image hosted by Photobucket.com


Pada 28-29 Jun 2005 (semalam la), aku ada kat conference & exhibition yang dianjurkan oleh NIOSH & diadakan kat PWTC. Kalau nak kata berbaloi tu.. aku rasa berbaloi la kalau korang pegi.. apa taknya... makan sedap.. kerusi boleh la tahan.. buat kat Dewan Merdeka lak tu.. aku rasa macam pegi kat Majlis Anugerah AIM jer.. kalau tak pun, macam pegi kat Majlis Perhimpunan Agung UMNO jer..

Tema untuk conference & exhibition untuk tahun ni "Synergising OSH for Bussiness Competitiveness". Tahun lepas NIOSH pilih tema "Behavioural Change Towards OSH Excellence". Kertas2 yang dibentangkan tahun ni banyak kepada permasalahan yang berkaitan dengan Occupational Safety & Health (OSH) di Malaysia. Berbeza dengan tahun lepas, kebanyakkannya kertas2 yang dibentangkan berkaitan dengan permasalahan OSH di luar negara (ada yang tak suka beb!!).

Kertas2 yang dibentangkan merangkumi isu2 yang berkaitan dengan Ergonomics, Workers Behavior, Bussiness competitive in OSH, Smoking in Workplace, Occupational Health, Occupational Safety, Safety culture & banyak lagi isu2 yang lain. Bagi yang tidak pernah mendengar tentang OSH, bagi aku, ini titik permulaan untuk mengenal apa dia OSH. Bagi yang biasa dengan isu2 OSH di Malaysia, aku rasa ia bagus untuk menambah dan menimba ilmu daripada orang yang lebih arif. Kawan2 pun ramai...

Untuk exhibition.. banyak gak public sector yang mengambil bahagian dalam exhibition. Tak kurang juga penyertaan dari private sector. Bagi aku yang paling seronok bila exhibitor bagi souvenior... itu yang aku paling tunggu2.. (Benda free beb, siapa tak nak!!!)

Bagi aku la kan... COSH 2005 adalah COSH yang ada sentimental value bagi aku. Walaupun aku dah involve dalam 5 COSH setakat ni.. aku rasa ini yang paling bermakna. Banyak pengalaman yang aku dapat dari COSH 2005 ni... kalau korang nak tau apa dia... tahun depan korang masuk la... korang akan tau gak nanti..

Ahakahakahak!!! ok la.. aku pun tengah selsema ni... kepala pun dah berdenyut2.. sure balik ni.. terus zzzzzzzzzzzzzzzz..

Adios..
rg/dc/dcmitype/StillImage" /> -->